Latvijas Automobiļu federācija

Latvijas Automobiļu federācija ir organizācija, kurai, vienkāršiem vārdiem sakot, ir tiesības vadīt un koordinēt autosporta dzīvi Latvijā.

Latvijas Automobiļu federācija jeb LAF ir dibināta 1990. gadā un nodarbojas ar autosporta un autotūrisma, kā arī kustības drošības darbu attīstību un koordinēšanu Latvijā. Līdztekus sporta aktivitātēm Latvijas Automobiļu federācija aktīvi nodarbojas arī ar drošas braukšanas apmācības programmas izstrādi un ieviešanu.

Latvijas Automobiļu federācijas galvenā prioritāte ir drošība, tāpēc tā rūpējas par to, lai autosporta sacīkšu laikā neciestu ne auto sportisti, ne skatītāji. Visas auto sacensības, kas norisinās valsts teritorijā, tiek organizētas, stingri balstoties uz drošības noteikumiem, ko izstrādājusi Starptautiskās Automobiļu federācijas jeb FIA.

Jau neilgi pēc savas darbības sākšanas, 90. gadu vidū, LAF īpašu uzmanību pievērš arī sadarbībai starptautiskā mērogā, proti, ik gadu tiek apmeklētas FIA ģenerālās asamblejas, kurās piedalās simtiem automobilista dzīves vadītāju no pasaules attīstītākajām valstīm. Tāpat LAF pārstāvji piedalās arī FIA darba komisijās.

Latvijas Automobiļu federācijā pašlaik aktīvi darbojas aptuveni 2,5 tūkstoši biedru, nodrošinot pietiekoši daudz administratīvo resursu.
Pēdējos gados Latvijas autosportā ir novērojams manāms progress – tiek piesaistīti aizvien jauni auto sacīkšu rīkotāji un autobraucēji. Latvijas Automobiļu federācijas biedru vidū ir kā jauni puikas, kas tikko sākuši savas gaitas autosporta un piedalās kartingu sacīkstēs, tā arī sirmi vīri, kuru vēl joprojām ir spējīgi godam spēkoties ar konkurentiem 4×4 vai autošosejas sacensībās.

Latvijas Automobiļu federācijas pārstāvētie, licencētie sportisti pēdējos gados ir guvuši panākumus ne vien Latvijas autosacīkstēs, bet arī ārvalstu sacensībās, sākot no čempiona titula iegūšanu Eiropas autokrosā 2000. gadā, kuru guva Uģis Traubergs, un beidzot ar Latvijas ekipāžu piedalīšanos pasaulslavenajā Dakaras rallijā 2004., 2005., 2006. un 2007. gadā. Protams, arī vēlāk seko Latvijas autosportistu spilgti panākumi, proti, 2013. gadā Reinis Nitišs iegūst Eiropas rallijkrosa čempiona titulu Super 1600 klasē, bet jau 2014. gadā viņš iegūst bronzas medaļu pasaules rallijkrosa čempionāta SuperCar klasē. Tāpat arī Jānis Baumanis 2014. gadā iegūst bronzu Eiropas rallijkrosa čempionāta Super 1600 klasē. Nevar nepieminēt arī ievērojamos sasniegumus kartingā, kad 2012. gadā Konstantīns Calko kļuva par pasaules Rotax fināla vicečempionu.

Balstoties uz daudzveidīgajiem sasniegumiem, Latvijas Automobiļu federācija ir pierādījusi sevi kā arvien progresējošu biedrību, kuras biedru skaits arī ir arvien pieaugošs.